Turistička zajednica Općine Podgora

Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Povijest

Podgora je rano naseljena najviše zahvaljujući svome dobrom zemljopisnom položaju. Prvi put se Podgora u pisanim dokumentima spominje 1571. godine kao jedno od mjesta koje Venecija uzima pod svoju zaštitu, nakon turskog poraza u bitci kod Lepanta. Iz tog doba postoje ostaci groblja sa ponekim sačuvanim nadgrobnim spomenicima. Crkva Sv. Tekle spominje se 1630. godine.
U Gornjoj Podgori koja je bila naseljena do velikog potresa 1962. godine,

postoji niz ostataka crkava, a najvažnija građevina, takoder potresom oštećena, je velika kula na brdu Roščići iz vremena turske najezde. Kula je izgubila na svom “borbenom” izgledu s obzirom da je s vremenom preuređena za stanovanje. Važniji povijesni spomenici su i Crkva Svih Svetih, sagradena 1764. i Kapela Svetog srca Isusovog koji je 1804. dala sagraditi obitelj Mrkušic.Tijekom svoje duge povijesti sve do današnjih dana Podgora je bila okrenuta moru i živjela je od mora, iako je sve do druge polovice dvadesetog stoljeca svojim vecim dijelom bila smještena malo više na Biokovu. Planina je tada naselje štitila od opasnosti koje su dolazile sa mora, poput pljackaša i gusara, a i zemlja je plodnija podalje od mora zbog saliniteta zraka i tla. Nakon velikog potresa 1962. godine Podgora se u potpunosti okrenula moru. Njeni stanovnici su svoje nove kuæe gradili što bliže moru, radije nego da obnavljaju stare ošteæene u Gornjoj Podgori. Izgradnja Jadranske magistrale sve veceg prisustva turizma tome su svakako pogodovale.
POMORSTVO U PODGORI
Od vremena antickih brodova do današnjih jahti, Podgora je okrenuta pomorstvu i pomorskoj tradiciji. Jezgra današnje Podgore razvijala se oko lučice u kojoj i danas dominiraju ribarski brodovi, sve više ustupajući mjesta turističkim plovilima.
Tu je i tijekom Drugog svjetskog rata začeta antifašisticka borba na moru, o čemu i danas svjedoči spomenik “Galebova krila” koji dominira brežuljkom iznad mjesta. U dvije marine, Porat i    
Čaklje, može se smjestiti 360 brodova, iako je većina tih vezova stalno zauzeta brodovima lokalnog stanovništva. Te dvije lučice su ujedno i jedno od rjeđjih sigurnih sidrišta na ovom dijelu obale.